در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

ثُمَّ نَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ :
الْجِهَادَ الْجِهَادَ عِبَادَ اللَّهِ
أَلَا وَ إِنِّی مُعَسْکِرٌ فِی یَومِی هَذَا
فَمَنْ أَرَادَ الرَّوَاحَ إِلَى اللَّهِ
فَلْیَخْرُجْ .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

حسن حسین زاده موحد

سه شنبه, ۳ فروردين ق.ظ

http://bayanbox.ir/view/8977588015376754712/Hajasan.jpg

من دوست ندارم شخصی‎نویسی را. و البته نوشتن از خانواده را. اما اینبار مجبورم. هم اینکه می‎بینم چندتا عکس بد از دایی منتشر شده، هم اینکه خیلی‎ها هنوز در سفرند از آشنایان دایی، اینجا شاید از دیدن و شنیدن و خواندن یک تصویر، یک صوت و یک خبر تسلی پیدا کنند، هم اینکه... خلاصه این پست‎های من استثنایی است انشاالله و امیدوارم «چون او دایی من بوده» از او تعریف نکنم.  و امیدوارم این چند مطلب دوستان و شاگردان دایی را فایده‎ای باشد.

پریروز مراسم تشییع و وداع و دیشب مراسم ترحیمشان برگزار شد. آقای مومنی سخنرانی کردند و تعدادی از مرثیه‎خوانان اهل بیت (علیهم السلام) هم خواندند. بعضی اول کمی از دایی می‎گفتند بعد گریز به اهل بیت. و عموما فقط مرثیه اهل بیت. خوشبختانه کسی نبود که -شبیه آنچه بعضی جاها دیده‎ام- بیاید فقط روضۀ متوفی را به خاطر بستگانش بخواند. آن‎ها هم که از دایی گفتند خوب می‎شناختندش از قدیم. به نظرم بهترین روضه‎خوانی‎های مراسم دیشب وقتی بود که آقایان حاج علی انسانی، حاج منصور نورایی و حاج امیر کاتوزیان پشت سر هم خواندند. دو نفر آخر فقط برای اهل بیت خواندند، اما حاج‎علی بیشتر از همۀ مداح‎ها اول برای دایی خواند. انتظار نداشتیم ولی خدا خیرش دهد. دو تا رباعی هم برای دایی گفته بود و خواند:

*دانلود مرثیه‎خوانی حاج‎علی انسانی در مراسم ترحیم

*گزارش در شهر از مراسم تشییع


پ ن: ممنون از اینکه لطف کردید و در روزهای تبریک، تسلیت گفتید. این هم عید ما بود و عیدی ما. انشاالله هرروز امسالتان شادی باشد و آرامش.
انشاالله این بهار برای ما تسلّی و تسلیت بیاورد و برای شما تبرّک و برکت.

نظرات  (۷)

نه اینها شخصی نویسی نیست. اینطور آدمها اصلا برای خودشان زندگی نکردند. همۀ خودشان را وقف دیگران کرده اند و همه را خانواده خودشان می دانستند. هرچند بسیاری از ما هم آدمهای درس گرفتن نیستیم، ولی باید این بزرگواران را شناخت. و خیلی ممنون که نوشتید.
پاسخ:
دایی‎م خانواده‎ای نداشت. ولی خیلی‎ها دیروز تربیت کرد و بزرگ کرد و امروز هم خیلی‎ها را یتیم کرد. یک گروه تلگرامی برای ساخته‎اند به نام یتیمان.
نمی‎دانم والا. شاید اگر نسبت خانوادگی نبود اینقدر ناراحت نبودم و از او اصلا تعریف نمی‎کردم. چه بسا چنین افرادی را به خاطر نداشتن نسبت خانوادگی نشناسم و درک نکنم. پناه بر خدا.
سلام
مجددا تسلیت میگم خدمت شما و همسنگران ایشان.
بابای من دقیقا ایشان را می شناخت. یعنی از قدیم می شناختش. 
خیلی از رفتنش متاثر بود.
خدایش بیامرزاد و در جوار ائمه طاهرین جایش باد.     
پاسخ:
سلام علیکم
تشکر
عجب، ... خدا پدر شما را حفظ کند
الهی آمین.
سلام علیکم
تسلیت عرض می کنم
روحشون شاد

دایی حسن ما هم پارسال فوت کرد
خدا همه رفتگان را بیامرزه.
پاسخ:
سلام علیکم سرکار خانم
تشکر
عجب، شما هم دایی حسن داشتید! خدا رحمتشان کند.
باسلام مجدد به شما و خانواده مکرم حسین زاده موحد،صنوبری،قناد ها،کچویی و دیگر بستگان و آشنایان
فقدان این عزیز سفر کرده در ساعات پایانی سال۱۳۹۴ حکایتی عجیب و آموزنده ایست،البته از منظر این کمترین،به تعبیری امانتداری بود که خوب امانتداری نمود و در تمام لحظه لحظه های سال گذشته چیزی را ناتمام نگذاشت،
پاسخ:
سپاسگزارم بزرگوار
خداانشاالله رفتگان شما را هم رحمت کند و به ما هم فهم این حکایات و آموزه‎ها را بدهد
جناب میشه از عکستون تو وبلاگم استفاده کنم؟
پاسخ:
خواهش می‎کنم. اگر به کار می‎آید.
خوش به حال حاج حسن
اللهم رزقنا توفیق الشهادة
پاسخ:
یاعلی
سلام 
اصلا یادم نیست که در این وبلاگ قبلا برایتان کامنت گذاشته ام یا نه. خیلی کم تر از قبل در فضای وب هستم و دیر به دیر سر میزنم. 
تسلیت میگم و براتون از خداوند طلب صبر عاجل دارم. 
من هم شب عید را در مشهد بودم که خبر فوت یکی از استادانم غافلگیرم کرد.
امیدوارم که خداوند دایی شما را در زمره ی خاصان خود محشور گرداند. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">