در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

ثُمَّ نَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ :
الْجِهَادَ الْجِهَادَ عِبَادَ اللَّهِ
أَلَا وَ إِنِّی مُعَسْکِرٌ فِی یَومِی هَذَا
فَمَنْ أَرَادَ الرَّوَاحَ إِلَى اللَّهِ
فَلْیَخْرُجْ .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

دیباچه

پنجشنبه, ۴ تیر ق.ظ

بسم‎الله الرّحمن الرّحیم
 

 

* روش‎شناسی

 

«در دیگر تواریخ چنین طول و عرض نیست، که احوال را آسان گرفته‌اند و شمّه‌ای بیش یاد نکرده‌اند؛ اما من چون این کار پیش گرفتم، می‌خواهم که داد این تاریخ به تمامی بدهم و گرد زوایا و خبایا برگردم، تا هیچ از احوال پوشیده نماند و اگر این کتاب دراز شود و خوانندگان را ملامت افزاید، طمع دارم ایشان را که مرا از مبرمان نشمرند، که هیچ چیز نیست که به خواندن نیرزد، که آخر هیچ حکایت از نکته‌ای که به کار آید، خالی نباشد»

 

(به نقل از: تاریخ بیهقی . جلد پنجم)

 

 

 

* غایت‎شناسی

 

فرمود: «من ارادالله، بدأ بکم»

 

پس: یاعلی مدد.

نظرات  (۵)

چه آغازِ مبارکی!
اِن‌شاءلله و به مددِ مولا!
پاسخ:
سلام و سپاس
به دعای شما! :)
سلام
مبارک باشد ان شاالله و ذخیره ی آخرت.
به خیر چرخش برایتان بچرخد، به حق امیرالمؤمنین (ع).
پاسخ:
سلام
سپاس. خدا کند.
آمین!
سلام. منزل نو مبارک. من چند وقته هی سر می‌زدم وبلاگ قبلتون با کمال و تعجب می‌دیدیم خبری نیست. در جریان مشکل بلاگفا نبودم تا همین دو سه روز پیش. چش کورشده‌م هم این آدرسو نمی‌دید تو سردر اونجا. بقول این بچه سوسولا: نویسا باشید!
پاسخ:
سلام بر برادر نقیان. خیلی ممنونم و متشکر.لطف می#کردی سر می‎زدی و لطف کردی الآن هم سر زدی.
راستی! تو تلویزیون هم دیدمت، خیلی هم خوشتیپ!
سلامی دوباره حتّی. 
اختیار دارید؛ بهره‌ها می‌برم از مرور سطورتون. 
قربون چشاتون برم. چشاتون خوش‌تیپ می‌بینه وگرنه من همان خاکم که هستم. به لطف بزرگواران سعادت نصیب شد. انتظار هر اتفاقی رو داشتم جز این که برم اونجا؛ حداقل فکر می‌کردم چندسال دیگه این اتفاق برام بیفته اگر بیفته جخ.
ارادتمندم. 
پاسخ:
و علیکم السلام
بزرگوارید!
بالاخره من که خیلی خوشحال شدم. از زیارت شما در تلویزیون، هم از اینکه یک آدم خوبی مثل شما در چنان جای خوبی حضور پیدا کرده است. جدا خوشحال شدم. اتفاقا زمانش هم الآن بود.
یاعلی.
  • محمّد نقیان
  • کاش خوب بودم!...

    سایه لطف شما از سر ما کم نشود جناب صنوبری عزیز 
    پاسخ:
    بزرگوارید!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">