در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

ثُمَّ نَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ :
الْجِهَادَ الْجِهَادَ عِبَادَ اللَّهِ
أَلَا وَ إِنِّی مُعَسْکِرٌ فِی یَومِی هَذَا
فَمَنْ أَرَادَ الرَّوَاحَ إِلَى اللَّهِ
فَلْیَخْرُجْ .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

نوحه: حسین! مرا صدا کن

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ب.ظ

نوحه زمینه شب چهارم محرم 1397 با صدای دکتر میثم مطیعی 

شعر و نغمه‌پردازی: حسن صنوبری


لینک دانلود با کیفیت اصلی 




به گوش ‌آید صدایی، که عطرش آشناست
مرا می‌برد به جایی، که نامش کربلاست (مرا برده به جایی که نامش کربلاست)

نسیم موی او
دلم را برد

شبی تا کوی او
دلم را برد

حسین!
مرا صداکن مرا صداکن

اگر، چه بدترینم تو بهترینی

حسین!
چگونه باید تو را ببینم

اگر، دگر نخواهی مرا ببینی

حسین! حسین!

به غیر از ‌کوی تو، کجا دارم؟
از این عالم فقط، تو را دارم


***

محرم آمد از راه، زمان ماتم است
خوش آن دل که به رازِ‌ مُـحَرّم مَحرَم ‌است

سلام خون ما
به ثارالله

ز ما مولا تو را
سلام الله

حسین!
قسم به خونِ جوانت اکبر

جوانی مرا نذر راه خود کن

حسین!
قسم به شش‌ماهۀ سپاهت

مرا، یکی ز جمع سپاه خود کن

حسین! حسین!

به غیر از ‌کوی تو، کجا دارم؟
از این عالم فقط، تو را دارم

***

فدای آن نگاهی، که دنبالت دوید
به جز روی تو چیزی، ‌در این‌ عالم ندید

تمام هستی‌ام
به قربانت

به قربان‌تو و
شهیدانت

حسین!
اگر به دنیای خود اسیرم
تویی، که می‌توانی ‌مرا ‌رَهانی

حسین!
به خود رهایم مکن زمانی

بیا، مرا بخر در همین جوانی

حسین! حسین!

به غیر از ‌کوی تو، کجا دارم؟
از این عالم فقط، تو را دارم

نظرات  (۵)

سلام
درود بر شما
خدا اجرتون بده ان شاءالله
پاسخ:
سلام بر شما
سپاسگزارم
👌
  • سیدمحمدمهدی
  • سلام آقای صنوبری
    جدیدترین نوحه‌ی واحدی که باموضوع پیاده روی اربعین برای حاج میثم مطیعی سروده اید بسیار عالی است.
    دم شما گرم
    پاسخ:
    سلام آقا نظر لطف شماست :) عالی بودنش به حنجره و اخلاص خواننده‌اشه

    میشناسیم هم را؟
    چون حداقل سه تا سیدمحمدمهدی میشناسم :)
  • سیدمحمدمهدی
  • با سلام و عرض ارادت خدمت شما برادر بزرگوار
    حضرتعالی بنده را نمی شناسید ولی بنده از دنبال کنندگان آثار و نوشته های شما (تا جایی که منتشر بشود) چه در شبکه های اجتماعی و چه در وبلاگ هستم.
    همچنین علاقه مند به شخص شخیص آقای میثم مطیعی و پیگیر جدی آثار ایشان هستم.
    و بسیار خوشحالم که امسال حضرتعالی نقش پررنگ تری نسبت به سالهای گذشته در سرودن اشعار نوحه های دکتر مطیعی داشتید. ( با سرودن ۳ شعر بسیار عالی و ۱ شعر خوب) - البته ببخشید که شعر شب هشتم محرم (یا رب مهمانم کن بر خوان حسین) رو میگم خوب. نظر شخصی من هست. شاید هم اشتباه گفته باشم و این شعر هم مثل بقیه عالی باشد.
    قطعا اخلاص و حنجره خواننده محترم هم در زیبایی اثر تاثیر میگذارد ولی هنرمندی شما هم جای مخصوص خودش را دارد.
    ضمنا بابت سرودن این شعر هم تشکر ویژه دارم.
    http://meysammotiee.ir/post/1810

    انصافا سبک و آهنگ واحدهای دهه اول آقای مطیعی عالی و سوزناک و دوست داشتنی بود. خدا خیر بده به آقای اکبر شیخی که امسال گل کاشتند. خیلی علاقه مند بودم آقای مطیعی نوحه ی اربعینی با این سبک هم داشته باشند که خداروشکر با هنرمندی و لطف شما این اتفاق افتاد.
    ببخشید سرتون رو درد آوردم. التماس دعا
    پاسخ:
    شما بزرگوارید آقاسید و لطف می‌کنید و بنده‌نوازی

    بله، امسال آقای شیخی چند کار خیلی زیبا داشتند و خوشحالیم با این بزرگوار همراه شدیم

    دعا کنید اگه کارمون ضعیفه، خود امام حسین قویش کنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">