در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

ثُمَّ نَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ :
الْجِهَادَ الْجِهَادَ عِبَادَ اللَّهِ
أَلَا وَ إِنِّی مُعَسْکِرٌ فِی یَومِی هَذَا
فَمَنْ أَرَادَ الرَّوَاحَ إِلَى اللَّهِ
فَلْیَخْرُجْ .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
 

سرود عید غدیر. سرودۀ بنده، با اجرای حاج میثم مطیعی در جشن عید غدیر دانشگاه امام صادق (ع)

 

دانلود با کیفیت اصلی

 

بیا در این کشتی و به موج‎ها منگر
خوشا سفر با کشتی ساقی کوثر

تمام شد تنهایی،
شروع شد شیدایی،

بیا دل دریایی،
به سوی حیدر


ای دل گم‎شده در این عصر تنهایی
گوش به مصطفی بده، تا بیاسایی:
به جز علی در دو جهان نیست مولایی

(یاعلی مولا مددی یا علی مولا)


سلام ای تعبیر تمام رؤیاها
سلام ای خورشید تمام فرداها

تویی کمال این دین،
تعالی هر آیین

سلام ما بر یاسین،
و آل طاها


بعد "محمد" این جهان رو به پایان بود 
گم شده در کویر شک، نور ایمان بود
ولایت تو آخرین، راه انسان بود

(یاعلی مولا مددی یا علی مولا)


 


پ ن: برای نخستین‌بار حاج ماشاالله عابدی در این مراسم شرکت کرد. با یک سخنرانی شنیدنی و یک آواز زیبا

نظرات  (۷)

  • د‌ل‌باخته ..
  • به به...
    خیلی عالی
    عید شما مبارک
    پاسخ:
    خیلی ممنون
    عید شما هم مبارک
    خوش به حالتون ....
    پاسخ:
    خوش به حال پیروان حقیقی آن مرد بی‌نظیر
    سلام. عیدتون مبارک.

    خیلی زیبا بود

    +خوش به سعادتتون!

    پاسخ:
    سلام علیکم. بر شما هم.
    خداراشکر.

    سلام

    خدا قبول کنه

    ...
    راستش من اول شعر رو خوندم.
    چند نکته به ذهنم اومد. اول این که اجرای این شعر به عنوان مولودی فقط کار آقای مطیعیه. فقط ایشونه که میتونه شعر نوحه/مولودی هایی که با زبانی غیر از عامیانه سروده شده رو اجرا کنه. حداقل من این طور تو ذهنمنه. از بقیه مادحین کمتر اینجور کاری رو دیدم.
    دوم اینکه از لفظ"منگر" خوشم نیومد!! هر چند که شعرا رو وازه هاشون حساسن :)
    سوم هم اینکه شعر قشنگی بود. دوستش میداشتم :)

    اما وقتی با نغمه/ملودی (خوشم نمیاد از لفظ ملودی! دوست دارم نغمه استفاده کنم!) گوش دادم بنظرم جای کار بیشتری داشت. به اندازه ی شعر قوی نبود. یعنی بنظرم حتی نغمه جوری بود که اجازه بهره ی کامل رو از شعر نمیداد.
    برعکس بعضی نوحه/مولودی ها که نغمه کم کاری های شعر رو تکمیل میکنه
    پاسخ:
    سلام
    آمین

    نظر لطف شماست.
    همه نقدها را هم قبول دارم. "منگر" خوب نبود. فرصت سرایش کم بود. وقتی متوجه شدم که دیر شده بود.
    ملودی هم کمی مشکل داشت. به آقای مطیعی هم گفتم سبکی که مسئول سبک انتخاب کرده ، مخصوصا ابتدایش (یعنی دوسطر اول) قشنگ نیست. قدیمی و ملال است. خودم اولش را تغییر دادم تا حماسی‌تر و شورانگیزتر شود. ولی باز به خاطر فرصت محدود ذهن مداح با همان نغمه نخست اخت شده بود و نمی‌شد به نغمه نوین انس بگیرد. البته گویا امروز هم این سرود را توفیق داشتیم در حرم حضرت معصومه (س) خواندند. شاید اگر بیشتر اصرار می‌کردم تغییر به اجرای دوم می‌رسید.

    بله جناب مطیعی هم شخصیتش هم سبکش فاخر پذیر است (نه که کار من فاخر باشد، همین موضوع زبان معیار را عرض می‌کنم) و البته من هم قاعده و اعتقادی دارم که اصل برایم معیار است و تاکنون محاوره نگفته‌ام.

    دست سراینده عزیز و مداح محترم درد نکند.
    استفاده بردم.

    با اجازه شما اگز خواستم جایی بخوانم، بجای «... به موج ها منگر» این جور می خوانم:

    بیا در این کشتی و از موج ها بگذر ...
    پاسخ:
    سلام علیکم
    نظر لطف شماست
    یاعلیمدد

    بله «ز موج ها بگذر» هم خیلی خوب است
    سلام
    خیلی عالی بود.
    هم شعر شما هم مداحی آقای مطیعی.

    برخلاف نظر بعضی دوستان،به نظرم "منگر" درست سرجایش آمده و اتفاقا خیلی هم به خود شعر و هم خوانش شعر میخورد.مخصوصا به "بیاسایی" آخر بند...
    پاسخ:
    سلام علیکم
    شما که سرورید :)
    نظر لطفتان است

    از جهت زبانی حق با شماست. فضای متن فاخر و ادبی است
    سلام
    خدا به شما و قلم و عمرتان برکت بده
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    آمین
    یاعلیمدد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">