در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

ثُمَّ نَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ :
الْجِهَادَ الْجِهَادَ عِبَادَ اللَّهِ
أَلَا وَ إِنِّی مُعَسْکِرٌ فِی یَومِی هَذَا
فَمَنْ أَرَادَ الرَّوَاحَ إِلَى اللَّهِ
فَلْیَخْرُجْ .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

نوحه شور شب هشتم محرم 1397 با صدای دکتر میثم مطیعی 

نغمه‌پردازی: سید صالح حسینی . شعر: حسن صنوبری


 

 

لینک دانلود با کیفیت اصلی 

 

چرا اسیر جهان باشد دل رند و عیارم؟
که هرچه از دو جهان دارم همه از مولا دارم

دو جهان در چشم عاشق همه زندان است
که حسین پاداش چشمان شهیدان است

یا رب مهمانم کن بر خوان حسین
آشنایم کن با عرفان حسین
همره کن ای خدا،
من را در دو دنیا،

با یاران حسین

(لبیک لبیک، مولا یا ثارالله
یا اباعبدالله)



***

 

 

کبوتر حرمم مولا به سوی تو می‌آیم
شکسته بال و پرم اما به سوی تو می‌آیم

به خدا فریادم را جز تو پناهی نیست
ز دل بشکسته تا کوی تو راهی نیست

جانم تو، جانان تو، جانانه تویی
آرام قلب این دیوانه تویی
پرکشیده از دل،
هر مقصود باطل،

در این خانه تویی

(لبیک لبیک، مولا یا ثارالله
یا اباعبدالله)


***

به حنجر شهدا سوگند، که شب و روز عاشوراست
ز خون جاری مظلومان همه عالم کربلاست

به شقایق‌های معصوم چمن سوگند
به گلوی سرخ اطفال یمن سوگند

شیعه یعنی جنگِ در راه خدا
جنگِ با کفر و جهل و روی و ریا
جنگِ با خون‌خواران،
با یاران شیطان،

جنگِ با آمریکا

(لبیک لبیک، مولا یا ثارالله
یا اباعبدالله)

نظرات  (۳)

شهادت اباعبــداللــه‌الحســــین بر آزادی خواهان جهان تسلیت باد
در پارسی‌نویس منتظر شما هستیم ...
یاحق ...
  • سیدمحمدمهدی
  • سلام آقای صنوبری
    متن شعرتان بسیار زیباست. نغمه پردازی و اجراش هم خوب بود.
    منتها سه تا نوحه با شعر شما خیلی بهتر از نوحه فعلی بوده و من خیلی دوستشون دارم
    ۱. ای حجاب تو آیه ی رحمت خدا بر زمین
    ۲. نصیب ما یا رسول الله پس از تو اندوه و بیم است
    ۳. زندگی تویی، عاشقی تویی، شاه کربلا یا حسین
    در هر حال خیلی خوشحال شدم که حاج میثم مطیعی بعد از مدتهای زیاد نوحه ای با شعری از حضرتعالی را اجرا کردند. 
    دمتون گرم
    پاسخ:
    سلام علی آل طه و یاسین

    خیلی منت گذاشتید گوش کردید
    مخصوصا خیلی لطف کردید مقایسه کردید

    من هم خیلی خدارا شاکرم که موفق شدم امسال چندتا نوحه -ولو ضعیف- بنویسم.

  • سیدمحمدمهدی۲
  • زمینه شب چهارم محرم (از این عالم فقط تو را دارم) بسیار عالی بود.
    متن شعر، نغمه پردازی، اجرا، هر سه عالی بود.
    دم شما و حاج میثم گرم
    پاسخ:
    نظر لطف شماست برادر
    و البته اخلاص و حنجره هنرمند مرثیه‌خوان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">