در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

ثُمَّ نَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ :
الْجِهَادَ الْجِهَادَ عِبَادَ اللَّهِ
أَلَا وَ إِنِّی مُعَسْکِرٌ فِی یَومِی هَذَا
فَمَنْ أَرَادَ الرَّوَاحَ إِلَى اللَّهِ
فَلْیَخْرُجْ .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

دوئل حسن روحانی و شهید چمران

پنجشنبه, ۲۸ ارديبهشت ب.ظ

شهید یعنی گواه. گاهی خدا شهیدانش را به عنوان و گواه و شاهد به سوی ما می‌فرستد تا برای آنچه انجام می‌دهیم نزد او حجتی داشته باشیم.
و این گواهان نیز با پیراهن سرخ خود روزی گواهی خویش را یادآوری می‌کنند

به نظر من، انتشار فیلم «دوئل حسن روحانی با شهید چمران» در ساعات آخر تصمیم‌گیری خود یکی از این گواهی‌هاست. به شرطی که گوشی برای شنیدن، چشمی برای دیدن و انصافی برای فهمیدن باشد در ما.  شهیدان هنوز با ما در گفتگو هستند.

 
 
* پیشنهاد حسن روحانی : به دارآویختن مخالفان در نمازجمعه
حمله روحانی به شهید چمران : ارتشی ها را اخراج کن! ارتش توطئه گر است.
حقوق بازنشسته ها قطع شود
 
*دفاع شهید چمران از ارتش و انتقاد از افراطی‌گری روحانی
شهید چمران: این رفتارها خواسته استعمار است
 
 

نظرات  (۳)

  • آرزوهای نجیب (:
  • اینو شنیدید که  میگن آدمی که خوابه رو می شه بیدار کرد اما آدمی که خودشو زده به خواب نه؟
    فکر می کنید طرفداری روحانی اینا رو ندیدن؟ اتفاقا قبل از من و شما دیدن اما دلشون نمی خوان باور کنند! 



    پاسخ:
    بله اما همه آدم‌ها لجباز نیستند. همه هم روی یک نفر مطمئن نیستند. آدم‌هایی که سیاسی رأی می‌دهند یا از سر لج همینطور هستند که شما می‌فرمایید. اما خیلی‌ها تا لحظه آخر موضوع را بررسی می‌کنند و به انصافشان رجوع می‌کنند.

    بله ما هم این فیلم را دیدیم و شهید چمران عزیز را تحسین کردیم. اما برخلاف شما به این‌که چه کسی روبه‌روی او است توجه نکردیم، بلکه به این نکته توجه کردیم که کدام اندیشه روبه‌روی او است و امروز کدام طرف رقابت نماینده‌ی آن اندیشه است. 
    با امید ایرانی آباد و سرافراز برای تمام ایرانیان. 
    پاسخ:
    اگر آقای روحانی یکبار می‌گفت «من از گذشته خودم پشیمانم، من در جوانی تندرو و افراطی بودم» می‌شد به شما حق بدهم. اما آقای روحانی همواره می‎گوید «من که همیشه معتدل بودم». و می‎گوید «این‎ها 38سال است چیزی جز اعدام و زندان بلد نیستند». و این یعنی تزویر و دروغ و نان به نرخ روز خوردن.
    زین‎روست که حمایت شما از این فرد با این میزان آگاهی دارید، حمایتی خیانت‎آمیز و بیگانه با همه ارزش‎های اخلاقی است. شما همۀ بدی‌های او را می‎بخشید و می‎پوشانید، چون به نفعتان است.
    به خیانت متهم نشده بودم که شدم! 
    تفاوت از آنجاست که شما تصور میکنید روحانی کاندیدای ایده آل ما بوده. نه، هرگز نبوده. خود ما هم از ضعف های او آگاهیم اما جبهۀ تمامیت خواهی که تنها خودش را انقلابی میداند کار را به جایی رسانده که ما راضی شویم به او رای بدهیم. 
    ناچار دست از کمال گرایی برداشته ایم!
    پاسخ:
    اختیار دارید، بنده درباب فعل سخن گفتم نه فاعل

    هرگز هم نگفتم ایشان ایدآل شماست و دقیقا میدانم که به ضعف‎های روحانی آگاهید و مشکل هم همینجاست. شما با آگاهی از او حمایت کردید و این حمایت از اخلاق و تقوا بی‎نهایت دور است.
    استدلالتان هم یک استدلال کاملا سیاسی و احساسی است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">