در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

ثُمَّ نَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ :
الْجِهَادَ الْجِهَادَ عِبَادَ اللَّهِ
أَلَا وَ إِنِّی مُعَسْکِرٌ فِی یَومِی هَذَا
فَمَنْ أَرَادَ الرَّوَاحَ إِلَى اللَّهِ
فَلْیَخْرُجْ .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

یک چیزی مرسوم شده است در جامعۀ جوان ما، همۀ این‎ها که تازه ازدواج می‎کنند به این‎ها که هنوز ازدواج نکرده‎اند می‎گویند: «حالا عجله نکن» | «از مجردی‎ات استفاده‎شو ببر» | «مراقب باش گیر نیفتی» | «خوب فکرهایت را بکن» | «لااقل تو جوانی‎ات را بکن، ما که جوانی نکردیم»  | ...
بعد دوستان مجرّد به من هم که هی مشوق ازدواج بودم می‎گفتند حالا تو که خودت نرفتی ندیدی نچشیدی، شاید حق با این جو رایج است.

خواستم الآن بگویم این حرف‎ها چرت و پرت است.

ازدواج امر خوب و باحالی است.

صدق‎الله العلی العظیم.

  • حسن صنوبری

ازدواج

نظرات  (۲۲)

سلام علیکم
مبارکه ان شاالله
صدق الله العلی العظیم
  • محمدرضا وحیدزاده
  • سلام 
    بنده نیز ضمن تبریک فراوان به نویسنده وبلاگ به رنگ ما فیه و همه خوانندگان فرهیخته آن، به عنوان یک جوان هشت سال متأهل و به عنوان‌تر ساقدوش مراسم باشکوه عقد حاچ‌حسن عرض می‌کنم در تأخیر این امر هیچ خیری نهفته نیست...
    ان الله و ملائکته یصلون علی‌النبی یا ایها الذین آمنو صلوا
     
  • کوثر متقی
  • :) مبارک است ان شاءالله

    من هم مجرد بودم وقتی کسی ازین تبپ مسائل یهم میگفت میگفتم پس چرا خودت اردواج کردی
    بعد هم که ازدواج کردم شدم مشوق همه دوستام واسه ازدواج
    اگه طبق معیار هایی که خدا و ائمه خواستن باشه بسیار زود تر از زود باید اقدام کرد

    یازم مبارک
  • زنان سرزمین من
  • تبریکات من رو هم پذیرا باشید. به سلامتی و دل خوش ان شالله
    تبریک
    به سلامتی و مبارکی ان شاءالله    :)
    دَمّدَ - یُدَمِّدُ - داماد...

    تبریکات صمیمانه ما را پذیرا باشید. واقعاً بهت تبریک میگم... 

    فکر نمیکردم مجرد بوده باشی!! الآن یاد اون نوشته بسیار زیبایت افتادم که در مورد تعدد زوجات نوشته بودی! چقدر محکم و مستدل بود...
    سلام
     مبارک باشد. بسیار بسیار مبارک باشد. به عروس خانم هم تبریک ویژه می گوییم. درپناه خدا زندگی کنید و در پناه هم ان شاالله
  • علی چاوشی
  • سلام

    بچه دار شو.
  • طاهره حاجی علیخانی
  • سلام
    به به! مبرک باشد:) انشالله هرروز در کنار هم بهتر "بندگی" کنید...
    ما هم مشوق ازدواجیم...و هم  صاحب نظر در این بحث!!!!! از نظر ما تازه برای شما دیر هم شده بود:)
  • چواد شیخ الاسلامی
  • سلام
    الان من در پوست خود نمی گنجم!

    مبارکه پسر
  • امیر سلیمانی
  • سلام رفیق.
    مبارکا باشه.این همه توی گوش ما خوندی ببینیم چه می کنی!
    انشاءالله در پناه صاحب الزمان.
    یاعلی.
  • محمد مهدی
  • سلام

    بنده رفتم که ازدواج کنم. کاملا جدی گفتم، این نوشته را در زمان بسیاری حساسی از حاج حسن عزیز می خوانم، تاثیرش را بر من به سختی بتوانند خیال کنند.
    حدس میزدم ازدواج کردید، برای کم کاری در وبلاگ حلالتان می کنم، مبارک باشد

    یا علی
    زبونم لال. روم به دیفال!
  • ریحان/ ایستگاه
  • سلام
    تبریک می گویم آقای صنوبری. به سلامتی ان شاءالله!


    البته به عروس خانم تبریک ویژه باید گفت.
  • حسین سامانی
  • سلام بر حاجسن!
    شدیدا مبارکه ؛ من خودم تشویق شدم برم زن بگیرم !
    پس این مدت ما هر چی زنگ زدیم حاجسن برنداشت سرش شلوغ بوده . :))..

    --
    پ.ن: الان دارم آلبوم نی نوا آقام علیزاده رو گوش میدم برای Nامین بار. هنوز هم تازه تازه است ، چقد قطعه جامه دران خوبه!
    پ.ن 2 : شدیدا التماس دعا دارم
    وسط محرم تبریک گفتن خیلی مودبانه و معقولانه و باشعورانه نیست حقیقتا.
    ولی خب 
    هم ازدواج کردی
    هم وبلاگت رو نو کردی [یعنی در این حد دور بودم من که تازه دارم می‌بینم جاتو عوض کردی]

    به هر رو از این جهت‌ها جا داره اساسی بهت تبریگ گفتن. البته وسط محرم تبریک گفتن خیلی مودبانه و معقولانه و ....
  • خواهرودیگرهیچ
  • بله 
    حتماهمینطوره
    مبارک است
  • پرهون | Printemps
  • مبارک باد ... :)
    سلام. بنده هم به نوبه خود لازم می دونم این وصلت پرخیر و برکت رو به شما تبریک بگم که بیشتر شما باید تبریک بشنوین تا عروس خانم گل :))
    از قرار تبریک گوینده گان همه با شما آشنا هستن، خب پس بنده اینجا حکم خواهر عروس رو دارم!

    اع

    تازه مزدوج شدی که به این زودی گرفتاری زن و بچه از پا انداختت مرد

    شیرینی ندادی بهمون که  پیر شین الهی بابام جان 

    وای
    چقدر اتفاق مهم.
    مبارک باشد.
    حضرت عالی به مناسبت این وصلت فرخنده یک عدد دعوتنامه  سفربه اصفهان با اسکان رایگان و راهنمایی به اماکن تاریخی و زیبا هدیه می گیرید. هر وقت مایل به دریافت هدیه بودید اطلاع دهید. قدم به چشم.
    پاسخ:
    تشکر و بسیار تشکر
    اتفاقا چند دعوت دیگر هم به اصفهان داشتیم از چند آدم خوب دیگر. فعلا هیچ شهری به اندازه اصفهان ما را دعوت نکرده است.
    من خیلی به اصفهان آمده‎ام اما همسرم تا به حال نیامده است. انشالله در تابستان پیش رو راهی میشویم و خدمت میرسیم، ولی مزاحم نمیشویم.

    به به

    خیلی دیر رسیدم :-(

    با تاخیر مبارکه و خوشبخت باشید  شما حتما میتونید نمونه زوج مسلمان و الگو باشید

    امیدوارم در آرشیو از تجربه های ازدواجتون هم بخونم  

     

     

     

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">