در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

حسن صنوبری

در آن نیامده ایّام

ثُمَّ نَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ :
الْجِهَادَ الْجِهَادَ عِبَادَ اللَّهِ
أَلَا وَ إِنِّی مُعَسْکِرٌ فِی یَومِی هَذَا
فَمَنْ أَرَادَ الرَّوَاحَ إِلَى اللَّهِ
فَلْیَخْرُجْ .

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

شعر: سلام بر بهار مردمان

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ب.ظ


السَّلَامُ عَلَى رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیَّام



به خودنماییِ برگی، مگو بهار می‌آید
بهار ماست سواری که از غبار می‌آید

قرارهای زمین را به هم زنید که یارم
از آسمان چه به موقع سر قرار می‌آید

یقینی‌است برایم حضور حضرتش آنسان
که روز روشنم اکنون به چشم تار می‌آید:

درفش عدل علم شد، و زار، کار ستم شد
که برگزیده سواری به کارزار می‌آید

به چشم، برقِ پر از رعدِ تیغِ حیدرِ کرّار
به گوش، بانگِ چکاچاکِ ذوالفقار می‌آید

زمان اگر همه شب باشد، آفتاب شود او
زمین اگر همه صحراست، آبشار می‌آید

سپاه دشمن اگر کوه، کاه در نظر او
ز بیم کر‌ّوفر او، حقیر و خوار می‌آید

اگرچه جنگ کند، جنگ را دمی نپسندد
به کارزار به دستور کردگار می‌آید

برای صلح می‌آید، برای شوق می‌آید
برای عشق می‌آید، برای یار می‌آید

کسی که بر سر جنگ است با تمام حسودان
کسی که با همهٔ عاشقان کنار می‌آید

اگرچه رنج جهان را فراگرفته، همین هم
نشانه‌ای است که پایان انتظار می‌آید

به دادخواهی از انبوه بی‌گناه یتیمان
به دست‌گیری این کودکان زار می‌آید


قسم به گریهٔ باران، قسم به غیرت طوفان
قسم به داغ شهیدان، که آن بهار می آید

نظرات  (۵)

بهار رسیده از غبارم آرزوست...

 

سلام و عرض تبریک.

عالی بود.

پاسخ:
سلام و سپاس برادر

 سلام عید مبارک

قسم به داغ شهیدان که آن بهار می آید

پاسخ:
سلام و بر شما هم مبارک

سلام خدمت شما

لطفا توضیح دهید که در قرآن در کجا و کدام آیه ها به حضور و غیاب اینچنینی حضرت مهدی اشاره شده و در رابطه با صحت و سقم روایات غایب شدنش و وجود متفاوتش از سایر امامان توضیح دهید.

در رابطه با به وجود آمدن مسجد جمکران، در رابطه با اینکه چرا اصلا ما باید برای سلامتی امام زمان دعا کنیم؟مگر ایشان نباید برای ما دعا کند؟(منظور این است که ایشان به دعای ما نیازی ندارند).در رابطه با زندگی شخصی ایشان که پر از سوال و ابهامات است شاید برای خیلی ها. جز شما کسی را درخور و شایسته این ندیدم که بتواند به سوالاتم بدون جانبداری بی جهت جواب دهد.

پاسخ:
سلام و ادب
نظر لطف شماست که بنده را شایسته دیدید. اما من فقط یک شعر نوشتم، چه شد که شما به اندازۀ یک دائره المعارف سوال پرسیدید؟! :)
پاسخ تمام این پرسش‌ها بارهاوبارها در کتاب‌های علمی داده شده است.

علی‌ای‌حال اول دین و مذهبتان چیست تا بر اساس همان اگر کمکی ازم برآمد ارائه کنم
  • محمد مهدی هاشمی
  • سلام آقای صنوبری عزیز در اینستاگرام شما را دنبال می کردم. به خاطر دلایل سه گانه (غلبه تفاخر، تظاهر و تکاثر) اکانت اینستاگرام را پس از نه سال حذف کردم. یکی از دلایلی که کار را سخت می کرد، مطالب شما بود. کاش شبکه های اجتماعی وبلاگ نویسان و مخاطبان وبلاگ را از ما نمی دزدیدند و رونق از این عرصه نمی بردند. ازین ببعد وبلاگتان را دنبال می کنم. اما غرض من پر مرض این است که شما وبلاگتان را با سرعت بیشتری به روز کنید از جهت حال مشتاقی چون من.

    پاسخ:
    سلام و ادب
    خیلی خیلی ممنونم از نظر لطف شما بزرگوار. دم شما گرم که روحیه می‌دهید و قطعا خوبی از خودتان است.

    من پیش از ورود به اینستاگرام واقعا دوست نداشتم به این عالم وارد شوم . و کلا به شبکه‌های اجتماعی. الآن هم به شدت ستایشگر کسانی‌ام که سعی می‌کنند در عالم مجازی مخصوصا در این شبکه‌های هولناک غرق نشوند. ولی از آن‌طرف هم خیلی موافق ترک نیستم، مخصوصا برای کسانی که می‌توانند محتوایی تولید کنند.

    در برنامه شخصی‌ام کلا می‌خواهم و باید فتیله همه نوشتن‌ها و بودن‌های مجازی را بکشم پایین. اما به احترام دستور شما وبلاگ را بیشتر جدی می‌گیرم.

    سلام

    کتاب های علمی که شما میفرمایید به کنار من میخواهم فقط به قرآن استناد کنید.چون جز این کتاب کتاب دیگری را به راحتی قبول نمیکنم و چون میدانم کاملترین و درست ترین کناب عالم است و اصلا چه نیازی به کتابهای دیگر است.من اول باید این قسمت قضیه برایم روشن شود که جوابش را نمیدانم.من مسلمان هستم و شیعه

    پاسخ:
    سلام و ادب
    خیلی خوب است منطقی بحث کنیم. بله این کتاب کامل‌ترین و درست‌ترین کتاب عالم است. من هم الآن صرفا با استدلال و استناد به همین کتاب عزیز خدمت شما می‌گویم این کتاب به تنهایی نمی‌تواند موجب هدایت من و شما باشد:

    اگر شما مسلمان باشید و شیعه، باید بدانید طبق اعتقاد این دین و این مذهب، «کتاب» بدون «معلم» فرستاده نشده. حتی اگر مسلمان و شیعه نباشید و فقط قرآن را خوانده باشید حتما دیده‌اید، که بارهاوبارها تاکید شده همراه با کتاب معلمی فرستاده شده.
    برای مثال: «هو الّذی بعث فی الامّیّین رسولا منهم یتلوا علیهم ءایاته و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب...». (جمعه 2)
    قطعا در قرآن همه‌چیز هست «و لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین» (انعام 59)، اما من و شما نمی‌توانیم این همه‌چیز را درک کنیم، هم طبق همین آیات ناظر به معلم، هم طبق قاعدۀ قرآنی «لا یمسه الا المطهرون» (واقعه 79) و این مطهرون هم در قرآن معرفی شده‌اند: «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا» (احزاب 33)

    به همین خاطر است که در اعتقاد مسلمانان شیعه، معلم نخست پیامبر (ص) است و پس از ایشان دوازده امام معلم قرآن‌اند.
    من اگر ازک تاب‌های دیگر سخن می‌گویم به این معلمان استناد می‌کنم نه کتاب‌های بی‌پایه و اساس. قرآن کریم درباب تمام مسائل مهم دین و بشریت سخن گفته، اما نشانی‌های دقیق و تفاسیر صحیحش را معلمان کتاب یعنی پیامبر و جانشینان برحقش مشخص می‌کنند و حق دارند مشخص کنند. مجموعۀ این آموزه‌های قرآنی و تفسیرها و تأویل‌ها در کتاب‌های معتبر به همت دانشمندان بزرگ شیعی گردآوری شده است که می‌توانید و می‌توانیم در موضوع امام غائب (عج الله تعالی فرجه الشریف) نیز به آن‌ها رجوع کنیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">